مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رهبری و فتنه

فتنه چیست؟ چه عمل و طرز تفکری فتنه قلمداد می شود؟

 مرز میان قتنه و غیر فتنه چیست و چه معیاری برای سنجش آن است؟

 آیا یک عمل و یا عملکرد یک فرد و یا گروه خاص فتنه قلمداد می گردد؟ خاص بودن فرد و یا گروه چیست و چه میزانی برای سنجش آن است؟    

 آیا یک عملکرد می شود از یک دید گاه فتنه و از دیدگاه بعدی فتنه نباشد و چه بسا ضد فتنه باشد؟

"نظر رهبر انقلاب در مورد سران فتنه

به نقل از پایگاه تحلیلی خبری 598

این روزها که به تدریج فضای کشور انتخاباتی می شود یکی از نگرانی های جدی، امکان وقوع فتنه ای جدید از سوی گروهی جدید یا بازماندگان فتنه 88 است.

به گزارش 598 به نقل از جهان، 4 سال قبل در چنین روزهایی بود که کمیته صیانت از آرای ستاد موسوی شکل جدی به خود گرفت و زمینه القای بحث تقلب در انتخابات را ایجاد کرد.

به همین بهانه ضروری است به تحلیل فتنه 88، ریشه های آن و نقش طراحان خارجی و بازیگران داخلی آن پرداخته شود که در نخستین گام بازخوانی نظر رهبر حکیم انقلاب در این خصوص ضروری به نظر می رسد تا دچار افراط و تفریط نشویم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی 19 دیماه 89 یعنی حدودا 20 ماه پس از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری و اندکی پس از نخستین سالگرد حماسه مردمی 9 دی، در تشریح ابعاد فتنه و لزوم توجه به ریشه های اصلی آن چنین فرمودند:

«هنوز خيلى جا وجود دارد براى تحليل و تبيين و روشن كردن زوايا و ابعاد اين فتنه‌اى كه دشمن طراحى كرده بود. دشمن محاسبات خيلى دقيقى كرده بود؛ منتها خوب، محاسباتش غلط از آب درآمد؛ ملت ايران را نشناخته بود. دشمن در پشت صحنه، همه‌ى چيزها را مشاهده كرده بود. اين كسانى كه شما بهشان ميگوئيد سران فتنه، كسانى بودند كه دشمن اينها را هل داد وسط صحنه. البته گناه كردند. نبايستى انسان بازيچه‌ى دشمن شود؛ بايد فوراً قضيه را بفهمد. اگر اول غفلتى كرده است، وسط كار وقتى فهميد، بلافاصله بايستى راه را عوض كند. خوب، نكردند. عامل اصلى ديگرانى بودند كه طراحى كرده بودند، به خيال خودشان محاسبه كرده بودند. به گمان آنها بساط جمهورى اسلامى بنا بود جمع شود؛ نه فقط حقيقت دين، حتّى شعارهاى دينى هم باقى نمانَد؛ برنامه اين بود. طراحى اين بود كه اگر توانستند قاعده‌ى دولت را به شكل مطلوبِ خودشان بچينند، كه بعد از آن، راه حركتشان روشن بود كه چه كار ميكردند؛ اگر هم قاعده‌ى حكومت و دولت طبق ميل آنها چيده نشد و برايشان ممكن نشد، كشور را به آشوب بكشانند؛ با خيال خودشان  - من يك وقتى گفتم - كاريكاتور انقلاب اسلامى را درست كنند؛ مثل سايه‌هائى كه حركت يك قهرمان را تقليد ميكنند، اداى قهرمانها را، اداى انقلاب را در بياورند؛ برنامه‌شان اين بود. ملت ايران توى دهن اينها زد و بساط اينها را جمع كرد.»

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده